Brighton update

Hej Sverige.

England ligger fortfarande i snötäcke, slask&kyla men förhoppnings vis om vi får tro meterologerna så kommer värmen till helgen och med det förhoppningsvis lite vår! Senaste dagarna har jag ägnat mig åt skola,skola&skola. Inskolningsveckan är över och nu har vi lektioner 9.00-15 i stort sätt varje dag. Alla lektionerna utgår med engelska som bas och sen kan du välja olika ämnen och inriktningar ut ifrån det. Så de tre senaste dagarna har jag haft britain today, keep talking, extra english, presentation samt gramatik,gramatik&gramatik. En liten speciell regel de har här på skolan är att kommer du 10minuter efter att lektionens start är du inte välkommen att deltaga i lektionen, så det gäller att hålla tiderna :)


För er som känner mig hemma i Sverige vet att min mage brukar leva sitt egna liv då jag perioder har konstant magkramp. Självklart har denna kramp gått till attack mot min mage första riktiga skolveckan så kan knappt röra mig. Tror faktiskt inte det finns något jobbigare än att gå och ha sjukt ont i magen hela tiden. Så ja, jag tycker en gnutta synd om mig själv.


Efter att ha försökt plugga hela eftermiddagen idag utan att egentligen prestera någonting alls gick vi ner till St.George och körde biljard. Måste säga att jag&malin är riktiga hejjare på biljard lika lång tid som hela spelet tog lika lång tid tog det för oss att få ner den svarta på slutet, haha!




Nu blir det att hoppa i säng för att tagga sista skoldagen för denna vecka, fredag blir det nämligen studieresa till LONDON för hela slanten, melike! Puss&kram!


Kommentarer
Postat av: Verdasco

Shit vilka pattar du har Sara!:P

2010-01-14 @ 01:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0