En gång ica arbetare, alltid ica arbetare!

Tills i morgon har vi bara 1(!!!) läxa vilket nog är det minsta hitills. Detta firade vi med att bege oss till Sainsbury´s vilket är motsvarande Ica maxi hemma i Sverige för att lusa britternas mat. Som Ica arbetare i över 4år måste jag säga att jag inte är förvånad ett dugg över britternas övervikt om man ser till vilket matutbud de har.

Äckligast hitills är lätt de färdiga hamburgarna. För dryga 18 svenska kronor får du en brittisk hamburgare inslagen i både sallad, ost&bröd. Bara att micra i 2minuter, yummmi!


Funderat de senaste dagarna på varför jag endast sett en enda pizzeria sen jag kom till England. Svaret fick jag idag .. En ynka del av Sainsbury´s "färdiga pizza disk"


Bland all äckelsnabb mat finns dock tack och lov vanlig riktig mat också. Maten är sjukt mycket billigare här än hemma i Sverige. En brödlimpa ligger på 6-12kr, ballerina 7kr, 100g chocklad 4kr. 

Förra veckan valde vi extra subject, ett ämne som vi ska läsa en gång i veckan under kommande månad. Var uppe i stress och tog mig inte tid att läsa igenom alternativen utan plockade det första i all hast.
Självklart hade jag klonkat och valt "presentation" kursen vilket innebär att du ska hålla en presentation inom ett visst ämne varje vecka inför klassen som sedan ska bedömma dig. Precis vad jag ville ha då jag är kass i engelska& dessutom hatar att stå införklassen, not!
TILLLÄGGAS ska göra att läraren piper med en anka varje gång du säger fel ....

Nu ska jag tagga sömn, i morgon står brightons shoppingutbud på schemat samt födelsedagsfirande! PUSS!


Kommentarer
Postat av: ami

haha whaaaat??? Jag hade ju dött av garv om den ska pipa jämt!

Hur gåre med jobbsöket?

saknar dig <3

2010-01-22 @ 17:58:59
URL: http://anmarisusa.blogg.se/
Postat av: saris

Sjukt jobbigt! Du börjar meningen sen piper ankan, du måste rätt ordet och sen har du helt och håller glömt bort vad du överhuvudtaget pratade om. haha.

Jobb sökandet blir söndagens projekt, Malin fick idag på american apparel så nu har jag köttsug!

saknar dig baby maaaaaaaaaaaaaaaaassa! Hoppas lägenheten är kalas! Pussar!

2010-01-22 @ 21:32:18
URL: http://llivinginbrighton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0