Första London besöket i mitt tjugoåriga liv!

Hiiii lovers.


Hade inga riktiga lektioner idag utan istället packade vi ihop oss i en buss och spenderade dagen i London. Dock ingen shopping-london-dag utan istället sprungit runt på diverse museeum&utsällningar. Så kan både skryta med att jag sett picasso målningar, enorma dinosaurier, london eye & pappa big ben. Den ni!




Första stoppet gjorde vi på Natural History Museum. Utroligt vacker byggnad men på tok för stor för att ens försöka tränga ihop på ett kort.



Måste faktiskt erkänna att jag hade blivit rädd om jag stött på denna ute i skogen. Jag kan verkligen inte föreställa mig att detta en gång i tiden trampat runt i våra trakter...



Sara&George utanför Natural History Museum

Victoria&Albert Museum. En gigantisk takdekoration i form av till plattade instrument.



Trafalgar Square utanför National Art Gallery med en gigantisk pelare. Kan inte direkt skryta med att jag är konst intresserad, ändå har jag lyckats spendera nästan två timmar med att gå runt på National Art Gallery.


Bilden talar ganka mycket för sig själv. Pelaren är inte jätteliten precis!




London Royal Horse Guards.
Lägg märke till skylten " Beware, Horse may kick or bite! Thank you!



Självklart alla dessa röda bussar ...



... och röda telefonkioskar



Härligt, vackra pappa Big Ben!





Alla dessa namn minns inte vad den hette men en ljuvligt vacker kyrka!



London Eye by night!



Mitt första besök i London hittils i mitt tjugoåriga liv och jag kommer garantert tillbaks inom kort! Nu ska jag vara duktig och ägna tid åt mina engelska studier och mamma jag har druckit kaffe latte idag utan att ens protestera, den du!


Kommentarer
Postat av: louise

Hej Sara! Nu hitta jag hit ;) Fin blogg :)

2010-01-16 @ 11:15:06
URL: http://brightlou.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0